12 veckors spruta

Då jag knappt har någon röst och varit hängig denna vecka så har jag varit hemma från jobbet. Passade då på att fara in till veterinären idag då jag kände mig lite piggare eftersom min sambo inte vill fara med lilltösen själv dit.
När vi kom iväg så kom jag på att dom hade lunch mellan 12 och 13, precis då vi var påväg in så vi passade på att leta efter en matfoder burk men utan resultat. Gumman fick lite ensam träning i bilen under tiden jag och David var inne på affärerna, en 15-20 minuter. Det var en glad hund vi kom tillbaka till.
När vi kom till veterinären så fick vi fylla i lite papper och dom tog våra uppgifter. Hon som tog emot oss blev alldeles kär i Lill gumman och tyckte hon var duktig som kunde sitt, ligg och stanna. När det var dags för sprutan så la vi ut lite godis på bänken och medans hon åt fick hon sprutan. Sa inte ett ljud! Hon som gav sprutan tyckte hon kunde stanna där och vara deras maskot.
Efter att vi varit där for vi till min pappas jobb och hälsade på och kollade på cyklar till svärmor. Inez var så trött och slö så hon låg innanför min jacka och sov hela tiden vi var där.
Väl hemma så har jag bakat bröd och Inez har varit i närheten hela tiden. Nu sover hon i mitt knä här i soffan. Hon måste ju få smälta alla intryck från dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0