Ändringar i livet

Ja vardagen ändras fort! Istället för att jobba kvar på skolan så ska jag nu börja plugga. Ska börja med att plugga matte c (100% takt i 15 veckor med lärarlektioner som jag får gå på då jag vill/behöver), kemi a och fysik a (50% takt i 10 veckor på distans, inga lektioner utan bara hemstudier) den här terminen. Måste ha dom kurserna för att ha en chans att komma in på utbildningen jag har tänkt söka. Så förhoppningsvis så ska jag börja plugga till processoperatör till hösten. Spännande spännande! Men vi börjar som sagt med tre kurser och dom börjar nu på måndag!
Fördelen med att börja plugga är att jag har mer tid till att träna med Inez. Senaste veckan så har det inte blivit mycket av den varan. Jag kommer hem från jobbet, äter mat och sedan är jag för trött då jag fortfarande inte är helt pigg av förskylningen. Då jag pluggar så bestämmer jag över min egen tid vilket gör att jag kan ta en timme mitt på dagen (då det fortfarande är varmt ute) och träna ute med henne. Sedan får jag bara ta igen pluggtimmen jag tappar på kvällen istället.
Känns ruggigt spännande och lite skrämmande! Kommer nog bli bra bara jag kommer igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0