Koppelträning och Doris-bus

Mopsen Doris var på besök idag med sin husse så hundarna fick busa av sig lite medans vi andra fikade. Findus tyckte inte att det var lika kul med besök däremot. Han gjorde sig så stor han kunde och markerade att Doris skulle hålla sig på avstånd.
När dom farit så blev det en siesta för att ta igen krafterna. När Inez vaknade så gick vi ut och hade lite koppelträning. Gick hyfsat bra med tanke på att det va första gången! Blir till att försöka få in lite sån träning varje dag så ska det nog inte ta lång tid!
Fick ett tips av Doris husse om kloklippningen då Inez inte är så pigg på den. Går jätte bra att ta och röra på klorna med händerna men så fort klosaxen kommer i närheten så vill hon inte vara med längre. Tipset var att ta klosaxen och "dutta" mot klorna så hon vänjer sig vid att ha saxen nära. Har börjat fundera om det är jag som gör fel? Att jag spänner mig utan att veta om det själv och att hon sedan känner av det? Jag får jobba på mig själv och så tränar vi på att vänja henne vid saxen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0