Miljöträning big time!

Nu blir det en stor uppdatering!
Helgen har varit en riktig prövning för gumman. På lördag så var vi iväg till en kompis och åt middag, bastade och åkte bob. Jag som fortfarande inte är pigg kollade bara på då dom andra åkte och höll koll på hundarna. Inez ville gärna vara med och busa med dom andra hundarna men började frysa så hemskt mycket så hon fick värma sig innanför jackan på mig.
På söndag så firade vi David då han fyllde år i måndags men jobbade då. Fullt hus hela dagen och en hel del hundar. Inez tog det med ro och dagen bestod av bus och sömn. Findus la sig högst upp i katträdet och spanade mest hela tiden om han inte låg på kökssoffan då vi fikade.
Igår, måndag så var vi hos min moster då min kusin fyllde år så Inez hängde med och fick busa med mina småkusiner en liten stund.
Inez visar verkligen att hon klarar allt! Hon springer och utforskar vart hon än kommer och tar allt med ro. När hon tröttnat på att springa runt så kommer hon och vill hoppa upp i knät för att ta en liten powernap.
Köpte ett täcke som jag fick hem igår till Inez. Ett svart Hurtta värmetäcke som jag tänkt hon ska ha nästa vinter då vi ska ut på långturer eller vara ute längre stunder så hon slipper frysa då det är närmare 30- ute.
Vi tränar lite vid tillfälle varje dag. Koppelträningen går frammåt och hon sköter sig bättre och bättre i det. Sitt och ligg används dagligen. Vi har även kört med att hon ska sätta sig innan hon får maten och innan vi går in och ut. Sedan ska hon sitta och vänta tills vi säger "varsågod". Vi har även komandot "stanna" som vi använder för att kunna få henne att vänta så vi kan kolla att det inte är någon bil på gården och liknande grejer. Alltid ett bra komando att kunna tycker jag! Alla dessa komandon kan hon riktigt bra nu. Igår började jag lära henne "give me five". Det är så roligt att se henne fundera hur hon ska få godisen jag håller i handen och se hur ivrig hon blir då hon förstått att det är tassen mot handen som gör att hon får godisen.

Här är det en bild på hundarna sen i lördags. Kicki som äger den svarta hunden, Crazy, satte alla hundarna ner och sedan fick de varsin grisknorr att mumsa på vilket alla började göra direkt på plats!
Sedan är det en bild på Hurtta-täcket.

Ha en bra alla hjärtans dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0