Fröken bestämmer själv

Donnan här hemma kan ju vara hur duktig som helst ena stunden och andra så gör hon precis som hon själv känner för. Det kan reta gallfeber på en vissa dagar. Igår så visade hon att det kan vara riktigt farligt. Hon såg en man som var ute och gick och social som hon är så bestämde hon att hon skulle fram och hälsa. Spelade ingen roll hur mycket jag än ropade på henne att hon skulle komma hem igen, hon hade bestämt sig för att hälsa. Mannen som var ute och gick skulle till grannen mitt emot och hörde hur jag försökte få hem Inez så istället för att hälsa på henne och säga att hon var så söt och allt som alla andra brukar göra så röt han åt henne att gå hem som resulterade att hon kom springandes tillbaka och blev lite fundersam. Men så fort hon känt säkerheten hemma så ville hon hälsa igen. Detta måste tränas på! Kommer aldrig funka att ha en hund som ska hälsa på alla och inte lyssnar på en när man ropar. Fatta hur det skulle se ut i sommar på bryggorna om hon ska hälsa på alla som kommer förbi!
Förutom att hitta på sånna hyss så har hon lärt sig att hoppa upp och ner från soffan.
Findus ska kastreras om en vecka. Bokade en tid idag.

Nej. Jag borde fortsätta plugga. Har svurit över kemin idag. Atomer och deras uppbyggnad och allt som hör till dom är inte det lättaste att förstå sig på med alla nya begrepp som man ska lära sig. Aja! Bara bita i det sura äpplet!

En bild på Inez som myser med sig kompis Doris och Doris husse då dom var på besök idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0